ReceptReceptenVegaVegetarisch etenVegetarische voeding

Ratatouille met linzen, feta en gebakken aardappels

Ratatouille in ovenschaal 2

Ingredientenlijst ratatouille

Bereidingswijzen

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
  2. Week de groene linzen 30 minuten.
  3. Schil de aardappels en snijd ze in plakjes. Kook de aardappels in 10-15 beetgaar.
  4. Snijd de aubergine, courgette, tomaten en ui in dunne plakken en leg ze om de beurt in een grote ovenschaal of twee kleine ovenschalen. Besprenkel de helft van de olijfolie en de Provençaalse kruiden (naar smaak) over de groenten heen.
  5. Zet de ovenschaal in de oven voor 30-45 minuten.
  6. Giet de linzen af en kook ze in 15 minuten gaar.
  7. Bak de aardappels in de koekenpan met de rest van de olijfolie aan beiden kanten goudbruin en voeg eventueel peper toe.
  8. Giet de linzen af, haal de ovenschaal uit de oven en voeg de linzen toe aan de ratatouille. Kruimel de feta over de ratatouille heen.
Voedingswaarde per persoon:
Energie: 560 kcal
Vet: 16 gram
Vvet: 5 gram
Eiwit: 23 gram
Koolhydraten: 72 gram
Vezels: 17 gram
Zout: 0,84 gram

Variatietips

  • Voor minder calorieën kan je de aardappels verminderen, naar bijvoorbeeld 150 gram per persoon (515 kcal), olijfolie halveren (470 kcal) en/of 20 gram feta per persoon (458 kcal).
  • Voeg voor meer calorieën 250 gram aardappels per persoon toe (600 kcal).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *