Plantaardig etenPlantaardige voedingReceptReceptenVegan

Vegan rijstgerecht met tempeh en verschillende groenten

Lijst

1.Spoel de linzen af of bereid ze volgens de instructies op de verpakking.
2.Bereid de rijst zoals vermeld staat op de verpakking.
3.Dop de sperziebonen en stoom of kook ze gaar in 10-15 minuten.
4.Verwarm de tempeh even in een koekenpan. Wanneer je geen pan hebt met anti-aanbaklaag, is het handig om een heel klein scheutje olijfolie in de pan te doen, zodat de tempeh niet aanbakt.
5.Snijd de paprika en komkommer in kleine stukjes.
6.Voeg alle ingrediënten bij elkaar op een bord en maak het gerecht af met een pluk alfalfa.

Variatietip: fruit eerst een uitje in de koekenpan en voeg daarna de tempeh toe! Wissel lekker af met verschillende groenten, dan krijg je weer een hele andere maaltijd! Denk bijvoorbeeld aan broccoli, prei, tomaat, courgette en aubergine. Niet zo dol op groene linzen? Voeg dan een andere lekkere peulvrucht toe, zoals kikkererwten, rode linzen of witte bonen.

Voedingswaarde:
Energie: 464 kcal
Vet: 9,6 gram
Vvet: 1,8 gram
Eiwit: 20,6 gram
Koolhydraten: 69,4 gram
Vezels: 9,4 gram
Zout: 0,70

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *